20 Ağustos 2008 Çarşamba

Kaptanın seyir defteri 6 (İtalya)

Çok uzun bir aradan sonra İtalya hatıralarıyla karşınızdayım sayın okurlar. Üzerinden çok zaman geçtiğinden hem kendi hafızamı tazelemek hemde olaydan kopmuş arkadaşları olaya müdahil edebilmek adına uzun bir kronoloji vermek istiyorum. Tüm etapların aklımda kalan ayrıntıları yakında burada olacak. Belki de olmaz ama :)

29 mart 2008 öğlen saatlerinde tıkır mıkır yola çıkıldı. İsviçre gümrüğünde terörist muamelesi atlatıldıktan sonra Milano'ya inildi eve ulaşılıp yorgunluktan yıkıldık.

30 mart 2008 okul aranırken yaya olarak 5 saatlik bir Milano turu/kaybolması yapıldı bu gelecek korkunç günlerin habercisiydi. (Deli bacak kası yaptık yürüye yürüye)

5 nisan 2008 ilk haftasonumuzda Como gölü yönüne hareketlendik. Sirke namlı alman arkadaşı da yanımıza almak suretiyle Como gölü turu ve como şehir gezisi yaptık. Tabi ki ana sponsorumuz Trainitalia idi. Bir tren sever için cennet gibi bir yer İtalya.

12 nisan 2008 ikinci haftasonumuzun başlangıcında sabahın körü itibariyle Venedik'e doğru yola çıktık (tabi ki Trainitalia) Venedik'te bir gün konaklama sınırsız kayık biletiyle tüm adaları ziyaret, burun akıntısı, hastalık, enfes bir akşam yemeğini takiben pazar gecesi dönüş. (tabi ki Trainitalia)

13 nisan 2008 Benim en sevdiğim şehirlerden birisi olan Cenova'ya trenle gidiş. (tabi ki Trainitalia) Yaya olarak şehir turu, kayıkla liman turu. Çok güzel bir atıştırma ve bira seansı sonrası dönüş.

14 nisan 2008 Gitiiğimiz en sıkıcı şehir olan Torino'ya trenle gidiş. (tabi ki Trainitalia) Şehir turu, açlık çekilmesi, turist kazıklama seansı ve dönüş.

22-29 nisan 2008 perşembe gününe gelen bir lokal tatili italyanların 4 günlük tatile çevirmesinden esinlenip biz kralını yaparız bu birleştirmenin diyerek 7 günlüğüne Parise uçuş. Bence gezinin en güzel bölümü olan bu bölüme ayrıntılı bir dönüş yapacağım mutlaka.

01 mayıs 2008 1 mayıs tatilinden faydalanarak sabahın körü itibariyle Sevgili ekürimiz Hakan Boz'uda yanımıza almak suretiyle trenle (tabi ki Trainitalia) Portofino'ya doğru hareketlendik. Güzel başlayan gezi 25-30 km yürümek suretiyle sonuçlandı ayrıntılar çok yakında.

02-05 mayıs 2008 başkenti görmeden olmazdı tabi ki 2 mayıs gecesi trenle (tabi ki Trainitalia) yola çıkıp 3 günlük bir Roma seyahati gerçekleşti. Roma güzeldi. Papanın herkese selamı var. Ama benim çok hoşnut olmadığım bie etaptı bu bu Roma gezisi. Ayrıntıları kurcalarız.

10 mayıs 2008 paramızın ve enerjimizin tükenmesi sebebiyle son haftada Napoli-Sicilya olayını çöpe atıp gene trenle (tabi ki Trainitalia) Bergamo'ya gittik. Küçük tarihi bir şehircikti gezdik tozduk aynı akşam yuvamıza(Milano) döndük.

11 mayıs 2008 İtalya'daki son durağımız kasaba irisi olan Monza idi. Güller, çimenler, ve açlıkla geçen güzel bir günün sonunda resmen İtalya maceramıza son noktayı koymak üzere bavul toplamaya Milano'ya döndük. (tabi ki Trainitalia)

12 mayıs 2008 sabahın köründe yola çıkarak Malpensa havaalanından kalkmak suretiyle İtalya'ya veda ettik. Havaalanında yaşadığımız büyük rezilikler ve bunu şampanya patlatarak kutlamamız çok yakında...

Not: Tüm bu tarihler dışında kalan zamanda okul, Milano turları ve design week aktivitelerinde sürterek geçti.